Cultuur brengt een stad echt tot leven!

Door Leon Hombergen op 24 januari 2022

Cultuur brengt een stad echt tot leven! Dat is de kern van de reactie dat de PvdA Delft gaf op de stelling die hen werd voorgelegd door Delft op Zondag. Deze lokale krant legt, in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart,  de verschillende politieke partijen stellingen voor. Deze hebben te maken met de grote onderwerpen in Delft.  Dit keer dus de stelling: ‘De gemeente Delft moet meer investeren in de cultuursector.’ Hieronder de volledige reactie van de PvdA.

Cultuur brengt een stad echt tot leven!

Helaas heeft de Delftse cultuursector de afgelopen twee jaar zwaar geleden onder Corona, en was ook de periode daarvoor zwaar dankzij veel harde bezuinigingen uit Den Haag.  Gelukkig zien we dat de cultuursector, als geen ander, in staat is om met weinig middelen alsnog veel moois te produceren, waar iedereen van geniet. Ook de Delftse cultuur blinkt hier in uit.

Om de waardevolle cultuursector na deze moeilijke periode zoveel mogelijk te behouden, wil de PvdA haar juist extra ondersteunen. We willen dat het cultuurfonds meegroeit met het groeiend aantal inwoners van Delft. Daarnaast stimuleren we kleinschalige initiatieven en festivals, en willen we voor iedereen in Delft een passend en aansprekend cultuuraanbod. Delft bezit prachtige cultuur die we trots kunnen bezoeken en delen, zoals de Prinsenhof of straks Museum van Marken, of gebruik van kunnen maken, zoals De Veste, DOK en vele andere samenwerkingsverbanden. De PvdA stimuleert culturele broedplaatsen en lokale initiatieven overal in de stad.  Zo brengt cultuur leven in de brouwerij!

Leon Hombergen

Leon Hombergen is kandidaat voor de PvdA.  Hij staat nummer 2 op de lijst. Wij vonden het tijd om wat meer over hem te weten te komen (toen hij zich verkiesbaar stelde voor de gemeenteraad). Foto: Patrick Nagtegaal Fotografie

Meer over Leon Hombergen