De Pluim van de Arbeid voor “Inloophuis Debora”

24 mei 2019

De Pluim van de Arbeid voor Inloophuis Debora

Namens de PvdA Delft/Midden Delfland en de bezoekers van Pvda facebook gaf Willy Tiekstra (de PvdA fractievoorzitter in Delft) een bos bloemen aan Willie Driel, Lia Holierhoek en Margre Jas van Inloophuis Debora.

Zij vertegenwoordigen alle vrijwilligers die de Pluim meer dan verdiend hebben.
Je kunt er als (ex) kankerpatient zo binnenlopen voor een goed gesprek of een activiteit. Maar ook partners, gezinsleden en direct betrokkenen zijn er welkom.

Rond de 70 vrijwilligers zorgen ervoor dat er altijd iemand aanwezig is in het huis, heten je welkom met een kopje thee of koffie en begeleiden de activiteiten. De activiteiten  kunnen heel verschillend zijn. Van schilderen en dansen tot heerlijk ontspannen tijdens een Reiki sessie of een schoonheidsbehandeling. Sinds kort is er ook een maandelijks kinderprogramma Villa Debora, voor kinderen van 4-12 jaar oud.

Omdat de stichting afhankelijk is van donaties zijn er wel eens zorgen over de financiën. Toch lukt het haar om de toegang laagdrempelig te houden. Alleen voor de activiteiten wordt een kleine bijdrage van de bezoekers gevraagd.

De PvdA is blij hen te kunnen steunen en hen een hart onder de riem te steken met hun mooie en zinvolle werk.

Wilt u meer weten over het Inloophuis neem een kijkje op hun website. INLOOPHUIS DEBORA

Een tweede plek voor De Voedselbank Delft

De tweede plek was voor De Voedselbank Delft. Namens de PvdA Delft/Midden Delfland en de bezoekers van Pvda facebook gaf Nelly de Ridder (voorzitter van het PvdA bestuur) een bos bloemen aan Hans Mostert (voorzitter van de Voedselbank) als gebaar voor al het werk dat 60 vrijwilligers elke week verzetten.

Een hartelijke ontvangst bij de Voedselbank Delft met veel vrijwilligers, koffie en gebak viel haar ten deel.

De voorzitter leidde ons rond in de hal waar de producten bewaard worden. Tientallen kisten met verse groenten en fruit stonden klaar om in pakketten gestopt te worden. De producten voor de voedselpakketten worden ter beschikking gesteld door veilingen, fabrikanten. Ook veel supermarkten bakkers en tuinders leveren gratis producten.

In Delft zijn er 5 uitgifte punten voor de voedselpakketten en dat is hard nodig. De hulp is noodhulp. Mensen krijgen 1x per week een pakket, maar dat is niet genoeg om een hele week van te leven. Naar aanleiding van cijfers van het Nibud wordt bepaald of er hulp nodig is.

Vrijwilligers doen al het werk, de kosten zitten in het huren van het distributiecentrum, transportmiddelen, parkeervergunning enz.

Wilt u meer over de Voedselbank lezen, neem een kijkje op hun website: VOEDSELBANK DELFT.