Nieuwsbrief mei 2020

14 mei 2020

Aan de vooravond van 1 mei, de dag van de arbeid, plaatsten we een advertentie in de Delft op Zondag. We hebben iedereen willen bedanken voor de manier waarop we in deze tijd extra voor elkaar zorgen. Daarbij horen zeker ook de werkers in de geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, apotheken en daklozenopvang. In dit filmpje (klik op de rode tekst) moedigt Willy Tiekstra ieder aan om de komende tijd vooral vol te houden.

De Dodenherdenking op 4 mei en ook het vieren van onze vrijheid op 5 mei deden we dit jaar thuis. In deze bijzondere periode hebben we binnen de PvdA altijd aandacht voor onze  jubilerende leden. We bedanken hen en eren hen met een speldje. In onze afdeling gaat het om 3 leden die dit jaar 25 jaar lid zijn van de PvdA en 3 leden voor wie het al weer 50 jaar geleden is dat zij lid zijn geworden.

Dit jaar vieren we 75 jaar vrijheid. We zijn ons extra bewust van de betekenis van die vrijheid. Hoe belangrijk is het dat we ons vrij kunnen uitspreken over onze politiek idealen.

Dinsdag 26 mei, om 20.00 uur nodigen we je van harte uit om mee te praten over “wat Morgen anders kan” en “hoe we uit de Coronacrisis komen”.

We organiseren daarvoor ons tweede Schot in de Roos, ditmaal online. Daarbij is het mogelijk om in kleine groepen in gesprek te gaan over onderwerpen die jij het belangrijkst vindt. We hopen dat er veel mensen mee gaan doen.

Opgeven kan doormiddel van een kort mailberichtje naar [email protected]. In de komende dagen ontvang je dan meer informatie waaronder een linkje waarmee je binnen kunt komen.

Lodewijk Ascher schreef een hierover een inspirerende essay ‘Hoe we uit de coronacrisis komen’ .

Hierover ging hij, in zogenaamde huiskamer gesprekken, in gesprek met onder andere Sheila Sitalising, econoom Coen Teulings en FNV-voorzitter Han Busker over hoe we ervoor zorgen dat mensen nu en straks een fatsoenlijke basis houden. Je kunt de aflevering hier terugkijken.

Vanuit de afdeling gaan we de komende tijd ook verhalen verzamelen over “Hoe het morgen beter kan”. Deze verhalen zijn bedoeld als input voor het landelijke verkiezingsprogramma van de PvdA. Ook dit gebeurt online. We zijn gestart met het random selecteren van een aantal leden en hebben hen vervolgens gevraagd of zij 5 mensen in hun eigen omgeving willen vragen om hun verhaal over ‘hoe het morgen beter kan’ te vertellen.

We hopen verhalen te horen van mensen met zoveel mogelijk verschillende achtergronden. Het is daarbij nadrukkelijk de bedoeling om ook verhalen te horen van niet-leden. Wanneer ook jij een aantal verhalen in je Delft / Midden-Delfland netwerk wilt ophalen: meld dit dan bij [email protected].

We kunnen altijd hulp gebruiken bij het organiseren van deze activiteiten. Dus als je zin hebt om met ons mee te doen, laat dit dan ook even weten.

Onze eerst volgende Algemene Leden vergadering is naar verwachting pas in het najaar. De voorjaarsvergadering kon helaas niet doorgaan ivm de huidige omstandigheden.

Graag ontmoeten we jullie in het volgende Schot in de Roos, dinsdagavond 26 mei: 20.00 uur,

Nelly, Ruud, Rob
Bestuur PvdA Delft / Midden-Delfland