De Schatkaart; de route naar goed onderwijs

Door Hayri Yildiz op 7 februari 2018

Eind 2017 heeft de stichting Librijn aangekondigd de basisschool De Schatkaart te willen sluiten. De Schatkaart heeft een unieke concept met goede resultaten. Uit onderzoeken blijkt dat de onderwijsmethode van De Schatkaart goed aanslaat. Als PvdA willen wij goed onderwijs behouden. Bovendien is De Schatkaart de enige basisschool in de Harnaschpolder.

De PvdA staat al vanouds voor het belang van openbaar onderwijs. Openbaar onderwijs draagt zorg voor een veelzijdige vorming van leerlingen, zodat zij kennis kunnen maken met de verscheidenheid aan levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden in de Nederlandse samenleving én hun betekenis. Voor kinderen in Delft moet altijd de keuze voor openbaar onderwijs in de directe woonomgeving mogelijk zijn. Zie ook ons verkiezingsprogramma omtrent het onderwijsbeleid van de PvdA Delft.

Als partij maken wij ons hard voor behoud van De Schatkaart. Het behoud is in het belang van onze kinderen. Daarnaast is de nabijheid van scholen ook in belang van de ouders, hoe dichterbij huis hoe minder stress in de ochtenden om op tijd te komen. De kinderen zijn onze toekomst en goed onderwijs vormt hen. Goed onderwijs vormt daarmee ook de toekomst van Delft. Delft is een kennisstad die wij moeten waarborgen. Daarom zullen wij nog meer ons best doen om de sluiting van De Schatkaart, en soortgelijke scholen, te voorkomen.

Hayri Yildiz

Hayri Yildiz (26) is nu commissielid en nummer 6 op de kandidatenlijst van de PvdA voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Wat beweegt Hayri om zich in te zetten voor Delft? Tijd om Hayri beter te leren kennen. Foto: Patrick Nagtegaal Fotografie

Meer over Hayri Yildiz