Valentijnsrozen voor Medezeggenschapsraad OBS De Schatkaart

12 februari 2018

Op woensdag 14 februari reikt PvdA fractievoorzitter Willy Tiekstra in het kader van Valentijnsdag een bos rozen uit aan de Medezeggenschapsraad van basisschool De Schatkaart. Met de rozen wil de PvdA de kinderen, hun ouders en het personeel een hart onder de riem steken in hun strijd voor het openhouden van hun school.

Het bestuur van Stichting Librijn, dat verantwoordelijk is voor De Schatkaart, wil de school met ingang van het volgend schooljaar sluiten omdat er te weinig leerlingen zouden zijn. “Een onverstandig besluit.” , aldus Tiekstra. ”De Inspectie van het Onderwijs is erg te spreken over de kwaliteit van De Schatkaart. De kinderen en hun ouders zijn dan ook erg blij met hun school. Daarbij ligt De Schatkaart in de Harnaschpolder, een nieuwbouwwijk die nog steeds groeit. En als PvdA vinden wij het belangrijk dat de bewoners ook volgend schooljaar voor goed onderwijs kunnen kiezen.”

Op initiatief van de PvdA-fractie hebben alle fracties in de Gemeenteraad daarom eind 2017 met een motie het College van B&W gevraagd ervoor te zorgen dat de school open blijft. Tot nu toe hebben de gesprekken met Stichting Librijn nog geen resultaat opgeleverd en dreigen de 80 kinderen en hun ouders hun school kwijt te raken. Voor de PvdA-fractie reden om met een grote bos rozen de MR nog een extra steuntje in de rug te geven in hun strijd tegen de sluiting.

De overhandiging vindt plaats op woensdag 14 februari om 8.45 uur bij De Schatkaart, Kristalweg 107, 2614 SH in Delft. Iedereen is van harte welkom.