Door Leon Hombergen op 27 mei 2024

De Pluim van de Arbeid is dit weekend uitgereikt aan Present!

De Pluim van de Arbeid is op 25 mei uitgereikt aan de Stichting Present. In een werkvergadering van de coordinatoren stapten plots fractievoorzitters Jolanda Gaal van Onafhankelijk Delft en Leon Hombergen van de Delftse Partij van de Arbeid binnen.

Leon Hombergen: “Jolanda Gaal vertelde me hoe ze kon regelen dat een net gescheiden vrouw via Present een ploeg student-vrijwilligers over de vloer kreeg om alle lelijke bekladdingen die haar ex in haar huis had achtergelaten op te ruimen en het huis weer netjes te krijgen. Op dat moment maakt je dan echt het verschil voor iemand die er door heen zit. En ook mijn fractie weet dat de stichting Present veel meer doet! Ze coordineert hulp die je kunt geven aan bijvoorbeeld via collega’s, vrienden, gezin, kerk, studentenvereniging, klas!”

Stichting Present in het zonnetje

De PvdA is erg blij met dit goede initiatief en vindt dat de Present wel even in het zonnetje mag staan. Daarom dragen we deze keer – voor het eerst- de pluim samen uit met Jolanda Gaal van Onafhankelijk Delft.

De Stichting Present zorgt zo voor vrijwilligerswerk op die plekken waar mensen even een extra steun in de rug nodig hebben om hun leven weer op rails te kijgen, even de draad weer op te pakken, of om zaken voor elkaar te krijgen. De aanwezige coordinatoren toonden zich zeer verheugd met deze onverwachte opsteker. “Het is fijn te merken dat we inderdaad het verschil kunnen maken. En we merken dat de ene hulp weer leidt tot de andere hulp. Hartverwarmend”.

Stichting Present zoekt jou!

De Stichting Present is altijd op zoek naar vrijwilligers en donateurs/vrienden. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Stichting Present. Daarnaast komt de Present graag in contact met personen die mogelijk ook hun hulp kunnen gebruiken. Kent u mensen die een steuntje nodig hebben? Breng ze in contact via de website!

De Delftse Pluim wordt door de PvdA uitgereikt aan een vrijwilligersinitiatief waardoor Delft een stukje mooier en socialer wordt gemaakt.

Leon Hombergen

Leon Hombergen is kandidaat voor de PvdA.  Hij staat nummer 2 op de lijst. Wij vonden het tijd om wat meer over hem te weten te komen (toen hij zich verkiesbaar stelde voor de gemeenteraad). Foto: Patrick Nagtegaal Fotografie

Meer over Leon Hombergen