Bezoek Hugo Grotius college aan de Raad

Door Goriska van Cooten op 11 januari 2019
Vrijdag11 januari brachten de leerlingen van de Grotius College Praktijkschool een bezoek aan de Raadszaal van de gemeente Delft. Een docente van ProDemos (stichting voor rechtstaat) vertelde de leerlingen over het gemeentebestuur en het besluitvormingsproces. Daarna mochten ze zelf aan de slag in fictieve fracties en bedachten ze plannen voor Delft die ze aan elkaar moesten voorleggen. Ze wilden onder andere betaalbare woningen voor iedereen, minder afval op straat, en niet meer mobiel bellen om ongelukken te voorkomen. Hierna mochten de leerlingen vragen stellen aan ons raadsleden. Samen met collega raadsleden van STIP, D66 , Christen Unie en Onafhankelijk Delft heb ik vragen beantwoord. Het was ontzettend leuk om te doen. De leerlingen waren zeer betrokken en enthusiast.
Goriska van Cooten

Goriska van Cooten staat op nummer twee op de lijst van de PvdA Delft voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Het is tijd om Goriska beter te leren kennen.

Meer over Goriska van Cooten