Uitreiking Pluim voor Buurtkastje Thomashuis

30 januari 2022

De Uitreiking van de Pluim vond plaats op 26 januari. Het Buurtkastje bij het Thomashuis kreeg een Pluim en een cheque uitgereikt van kandidaatsraadsleden Malou Janssen (nr.3) en David Richard Michels (nr.7).

Buurtkastje Thomashuis een laagdrempelig initiatief

De PvdA Delft reikt jaarlijks een pluim uit aan een mooi vrijwilligersinitiatief in Delft. Dit keer dus voor het buurtkastje bij het Thomashuis in de Mijnbouwstraat 25. In dit buurtkastje kunnen mensen die dat nodig hebben gratis spulletjes pakken. Een laagdrempelige manier om de eerste nood te ledigen dus. Daarmee is het een heel praktische manier om armoede te bestrijden. Hierbij is het niet alleen belangrijk om te vermelden dat je er iets uit kunt pakken, maar ook dat je er houdbare etenswaren in neer kunt zetten. Donaties zijn welkom!

ThomashuisEn niet alleen maar etenswaren. Ook maandverband en tampons zijn welkom. Menstruatiearmoede is een probleem voor mensen die weinig te besteden hebben. Gebrek aan (schoon) maandverband en tampons leidt tot verzuim op school en werk tot medische klachten. Dit onderwerp is door taboes omringd en krijgt daardoor net altijd de aandacht die het nodig heeft.

Terug naar het Thomashuis, die samenwerkt met Stichting SoGoed. Pas sinds september 2021 is het buurtkastje geplaatst. Omdat dit buurtkastje bij de Herbergier is en het Thomashuis zelf natuurlijk, is het heel gemakkelijk om spulletjes daar af te leveren mocht het buurtkastje vol zijn. Laat je dus niet weerhouden om naar de Mijnbouwstraat 25 te gaan en daar iets achter te laten.

Mocht je zelf ook een initiatief weten dat volgens jou een Pluim verdient, laat het dan vooral weten!