Podcast PvdA Delft

22 februari 2022

Wethouder Karin Schrederhof blikt terug én kijkt vooruit

Over de aflevering

In deze eerste aflevering van de PvdA Podcast “Rood in Delft” blikt wethouder Karin Schrederhof terug op de afgelopen vier jaar. Wat is er bereikt op het gebied van wonen, zorg en sport en wat zou er nog beter kunnen? Karin bespreekt ook haar drijfveren. Ze legt uit waarom ze ooit besloot de politiek in te gaan en hoe de samenwerking in de gemeenteraad en gesprekken met mensen in de stad haar inspireren. Tenslotte kijkt Karin vooruit. Wat zijn haar plannen voor de komende vier jaar en hoe wil ze deze als PvdA wethouder gaan waarmaken.

Wil je per onderwerp luisteren? Scroll dan door naar:

• 00:00 – 00:59: Intro podcast;
  • 01:00 – 10:39: Karin vertelt over haar jeugd, opleiding en eerste baan in de woonsector;
  • 10:40 – 17:05: Karin vertelt over hoe die eerste ervaringen haar visie op hoe zij nu woon en zorg wil combineren hebben beïnvloed. En hoe vertel je het eerlijke verhaal tijdens verkiezingstijd?;
  • 17:06 – 27:15: Karin vertelt waarom ze lid werd van de PvdA, waarin de partij verschilt van anderen en of het altijd lukt om “aanspreekbaar en dichtbij” te zijn;
  • 27:16 – 39:14: Karin vertelt over haar eerste tijd als wethouder, waar ze trots op is en waarom ze door wil;
  • 39:15 – 46:29: Karin vertelt over vrouwen in de politiek en waarom ze Hedy d’Ancona bewondert op het gebied van vrouwen- en ouderen participatie;
  • 46:30 – 51:10: Karin vertelt over de versplintering in de politiek;
  • 51:11 – 52:42: Karin vertelt waar ze blij en boos van kan worden;
  • 52:42 – 58:20: Karin vertelt hoe ze de campagne tegemoet ziet.

Over de podcast

De PvdA Delft heeft onlangs haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma heet “Rood in Delft: aanspreekbaar en dichtbij”. We willen een podcast maken waarin we deze ambitie verder ontrafelen. Wat bedoelen we precies met het “Rood”? Waarom is dit in Delft nodig? Slagen we daar voldoende in? Zo ja, hoe brengen we dat aan het licht? Zo nee, hoe kan het beter? We doen dat aan de hand van twee podcast doelen. Allereerst gaan we in gesprek met sleutelfiguren in Delft om belangrijke vraagstukken te bespreken op het gebied van sport, wonen, zorg en armoede. Daarnaast spreken we met onze gemeenteraadskandidaten over wat hen beweegt. Hoe dragen zij zorg voor het Rood in Delft en hoe nemen ze dat mee in hun eigen leven?