Wethouder

Karin Schrederhof

Wonen, WMO en Sport (incl armoedebestrijding en gebiedswethouder voor het Tanthof)
Karin Schrederhof

Over Karin Schrederhof

pvdadelft-bestuur@gmx.com

Karin is in 1957 geboren in Rotterdam, waar zij lang heeft gewoond. Den Haag was een half jaar haar woonstad, maar sinds 1990 woont zij in Delft. Zij heeft een partner, en twee kinderen die niet meer thuis wonen.

Karin heeft HTS bouwkunde gedaan en daarna de academie van bouwkunst in Rotterdam. De laatste opleiding heeft zij na negen jaar toch niet afgemaakt.  Zij heeft sindsdien altijd in de Volkshuisvesting gewerkt. Als bewonersondersteuner, in de stadvernieuwing, bij adviesbureaus en bij corporaties. De afgelopen jaren werkt zij bij Woonbron, waar zij als directeur verschillende regios heeft bestuurd, waarbij zij ook verantwoordelijk is voor de financiële administratie en het programma Duurzaamheid

Karin is al lang lid van de PvdA, maar en sinds 2014 echt actief; eerst als voorzitter van de Afdeling PvdA Delft en Midden Delfland en sinds juni 2018 ook wethouder in Delft voor de portfeuille: Wonen, WMO en Sport.